Czy pozycjonowanie strony może być jednorazowe?
Pozycjonowanie jest procesem, który tak naprawdę nigdy się nie kończy, ponieważ jego celem jest poprawienie, ale też i utrzymywanie pozycji serwisu w rankingach. Kiedy już zostanie osiągnięta dobra pozycja w rankingu, nadal trzeba pracować nad utrzymaniem tej pozycji. Jeśli praca nad SEO strony zostanie wstrzymana, jej konkurencja prawdopodobnie wyprzedzi ją w rankingach.
Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga stałego nadzoru i reagowania: na działania konkurencji, na zmiany algorytmów wyszukiwarek. Zaprzestanie działań agencji SEO związanych z pozycjonowaniem strony niemal na pewno prowadzi do jej spadku w rankingach wyników naturalnych.
Pozycjonowanie jednorazowe warto wykonać w przypadku, gdy witryna w ogóle nie została zoptymalizowana pod kątem dobrej widoczności w wyszukiwarkach, przez co pozycja marki w wyszukiwarce internetowej jest bardzo niska. Takie jednorazowe pozycjonowanie jest wówczas szczególnie potrzebne i na pewno skutecznie zwiększy wartościowy ruch na stronie. Ale nawet w takim przypadku warto rozważyć długoterminową współpracę z doświadczoną agencją SEO, aby mieć pewność, że poprawiona pozycja zostanie utrzymana.