Pozycjonowanie stron – co to jest?
Pozycjonowanie strony (SEO) to proces optymalizacji strony internetowej ukierunkowany na zwiększenie widoczności strony, czyli poprawienie obecności w organicznych wynikach wyszukiwarek.
Najczęściej pozycjonowanie oznacza poprawę pozycji strony w wyszukiwarce Google. Zwykle wiąże się to z wdrożeniem serii zmian w pozycjonowanym serwisie, które skutkują nie tylko lepszym rankingiem w wyszukiwarkach, ale przede wszystkim większym ruchem i zwiększeniem sprzedaży.
Dzięki poprawieniu widoczności strony, jest bardziej prawdopodobne, że uzyska ona zwiększony ruch i sprzedaż. W większości przypadków pozycjonowanie odnosi się do poprawy pozycji strony w wyszukiwarce Google – może jednak oznaczać również poprawę pozycji strony w innych wyszukiwarkach (jak Bing czy DuckDuckGo).
Ale SEO to nie tylko poprawa witryny dla Google. Chodzi również o ulepszenie witryny dla użytkowników. W końcu, jeśli użytkownicy nie mogą znaleźć na stronie tego, czego szukają, nie zostaną na niej zbyt długo.
Dlatego ważne jest, aby podczas optymalizacji strony skupić się zarówno na SEO, jak i na wygodzie użytkowników. W ten sposób można zapewnić, że witryna będzie nie tylko widoczna w wyszukiwarce Google, ale także łatwa w użyciu i nawigacji.