SEO – co to jest? - person typing on laptop computer© Kenny Eliason / Unsplash
Pytania i odpowiedzi

SEO – co to jest?

1

Definicja w Wikipedii podaje, że “SEO (od ang. search engine optimization) Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych – działania służące optymalizacji, zwiększeniu oglądalności stron internetowych, produktów w wyszukiwarkach.

SEO to proces optymalizacji strony internetowej w celu poprawy jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Najczęściej oznacza to poprawę pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Zazwyczaj polega to na wdrożeniu serii zmian w pozycjonowanej stronie, których efektem jest nie tylko lepszy ranking w wyszukiwarce, ale przede wszystkim zwiększenie ruchu i sprzedaży.

Dzięki poprawieniu widoczności witryny, istnieje większe prawdopodobieństwo uzyskania zwiększonego ruchu i sprzedaży. W większości przypadków pozycjonowanie odnosi się do poprawy pozycji strony w Google – ale może również oznaczać poprawę pozycji strony w innych wyszukiwarkach (jak Bing, Yahoo czy DuckDuckGo).

Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe w Polsce

  • Google 95,65 % (28,408 mln)
  • Bing 3,26 % (0,968 mln)
  • Yahoo 0,56 % (0,166 mln)
  • DuckDuckGo 0,26 % (0,077 mln)
  • Pozostałe 0,27 % (0,080 mln)

Ale SEO to nie tylko pozycjonowanie, czyli poprawa strony dla wyszukiwarek. Chodzi również o poprawę strony dla użytkowników. W końcu, jeśli użytkownicy nie mogą znaleźć na stronie tego, czego szukają, nie zostaną na niej długo. Dlatego SEO obejmuje nie tylko optymalizację strony pod kątem lepszej widoczności w wyszukiwarkach, ale także pod kątem lepszych doświadczeń użytkowników. Obejmuje to takie rzeczy jak upewnienie się, że treść strony jest odpowiednia i użyteczna, że jest ona łatwa w nawigacji i że strony ładują się szybko.

Istnieje wiele różnych czynników, które mogą wpłynąć na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania (SERP). Niektóre z tych czynników są pod kontrolą właściciela strony (takie jak treść i projekt strony), podczas gdy inne są poza jego kontrolą (takie jak algorytmy stosowane przez wyszukiwarki).

Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) polega na wprowadzaniu mniejszych lub większych modyfikacji w elementach witryny internetowej. Często takie zmiany na stronie mogą wydawać się nieistotne, gdy są rozpatrywane w oderwaniu od reszty, ale w połączeniu z innymi wykonywanymi optymalizacjami mogą mieć zauważalny wpływ na sposób, w jaki strona pojawi się w wynikach wyszukiwania i jak łatwo użytkownicy będą mogli ją znaleźć. Istnieje wiele technik SEO, które mogą być stosowane w celu poprawy widoczności i pozycji witryny. Niektóre z nich to optymalizacja treści strony (content marketing), poprawa nawigacji i struktury strony oraz zwiększenie autorytetu strony poprzez link building.

SEO jest ważną częścią każdej strony internetowej. Upewniając się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, możesz poprawić swoją widoczność i przyciągnąć więcej odwiedzających.

35
Oceń ten tekst:
5 / 5 (Ocen 35)

FODOPRESS ★ Profesjonalne sklepy i strony internetowe ★ Pozycjonowanie SEO

Czy szukasz ekspertów od stron internetowych, którzy pomogą Ci rozwijać Twój biznes?

Skontaktuj się z nami już teraz i umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy mogli lepiej poznać Twoje potrzeby i zaproponować Ci odpowiednie rozwiązania.

Razem możemy zbudować silną obecność online dla Twojego biznesu.

  • Wycena
  • Doradztwo
  • Pomoc i wsparcie techniczne
  • Projektowanie stron i sklepów
  • Tworzenie wartościowych treści
  • Optymalizacja SEO
  • Responsywny design (RWD)
  • Integracja z social media
  • Kampanie reklamowe online

696 007 321 biuro@fodopress.pl